آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

گوگل ادوردز یا تبلیغ در گوگل چیست؟

تاریخ ایجاد : 09 آذر,1400
Blog Images

به احتمال خیلی زیاد شما هم هنگام جستجو عباراتی در گوگل با نتایج تبلیغاتی در گوگل روبرو شده اید که کمی متفاوت تر از نتایج ارگانیک و سایت های سئو شده هستند. گوگل ادوردز که به آن گوگل ادز نیز گفته میشود، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را مقابل مشتریان بالقوه خود قرار میدهند. معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی در صفحه اول گوگل ظاهر خواهند شد. شما می توانید بر اساس مزایده گوگل، جایگاه تبلیغ را مشخص کنید.

آنالیز رفتار کاربران نشان میدهد که 87 درصد از کاربران تنها نتایج صفحات اول گوگل را مشاهده میکنند و صفحات دیگر را مشاهده نمیکنند. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

مشخص است که اختلافاتی بین نوع کاربران در سایت ها وجود دارد. بازدید کنندگانی که سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق سرویس تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز وارد سایت شما شده اند، دارند.

دلیل این امر بسیار ساده است. بازدید کنندگانی که از طریق سرچ ارگانیک وارد سایت شما میشوند احتیاج به دریافت اطلاعاتی دارند و اما بازدید کنندگانی که از طریق تبلیغات یا گوگل ادوردز وارد سایت شما میشوند دنبال خدماتی خاص و یا خرید محصول هستند.

تبلیغات در گوگل به همین سادگی نیست!

متاسفانه مجبوریم که این را می گوییم: اما برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید دقت زیادی داشته باشید.

شما می توانید اکانت گوگل ادوردز و کمپین و گروه تبلیغاتی خود را تنها در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید، اما بدون مدیریت درست نخواهید توانست از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست نمی آورید

اگر متن تبلیغ و محتوای سایت نامرتبط باشند کاربر از بازدید سایت منصرف خواهد شد. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر می گردد و باعث می شود بودجه خود را از دست بدهید در صورتی که اگر متن تبلیغ و محتوای سایت شما با هم مرتبط بود کاربری که وارد سایت شما شده بود تبدیل به مشتری میشد.

علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت میکنید، کمتر از رقبا خواهد بود.

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی میکند؟

گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بالاتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک، وارد سایت شما خواهند بود.

بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی نیز تبدیل شود.

هزینه تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟

تنها زمانی از حساب شما هزینه ایی کسر می شود که کاربر بر روی لینک شما کلیک کرده باشد. بعد از عضویت در گوگل ادوردز و ساخت اکانت گوگل ادز که به صورت رایگان است، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید.

گوگل ادز نرخ تبلیغات برای هر کلمه کلیدی را بر اساس مزایده هایی که برای آن کلمه برگزار می شود تعیین می کند. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت هر کلیک در صفحه اول گوگل است.

از آینم های دیگری که میتواند بر روی تعیین هزینه هر کلیک در هر کلمه کلیدی حائز اهمیت باشد می توان به آیتم هایی هم چون نمره کیفیت کلمه کلیدی و رقابت آن کلمه اشاره کرد

هر چه نمره کیفیت کلمه کلیدی بالاتر باشد؛ گوگل هزینه ی کمتری برای نمایش آن کلمه کلیدی از حساب شما کسر خواهد کرد. استفاده از کلیدواژه ها در متن تبلیغ، سرعت بالا و ریسپانسو بودن سایت، استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ ها و در نهایت نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR) بر کسب نمره کیفیت بالاتر تاثیر گذار خواهد بود. رقابت نیز آیتم دیگر تاثیر گذار بر روی هزینه کلیک است به صورتی که هزینه های تنظیم شده توسط رقبا برای نمایش کلید واژه توسط گوگل به عنوان یک فاکتور شناسایی شده و بر روی هزینه کلیک شما نیز تاثیر می گذارد.

در صورتی که به بهترین شکل پنل خود را مدیریت کنید میتوانید کاربران زیادی را به سایت خود جذب کرده و کاربران را تبدیل به مشتری نمایید باید به این امر نیز دقت کنید که استفاده از کلمات مرتبط و پر تکرار در سایت شما بسیار مهم است.

سرمایه گذاری شما در گوگل ادز زمانی نتیجه خواهد داد که سایت شما پاسخ سوال کاربران را بدهد و نیاز کاربران را برطرف کند

استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط در کمپین های نه تنها باعث افزایش هزینه خواهد شد بلکه کاربران بلافاصله بعد از مشاهده سایت، از سایت خارج خواهند شد

اگر تا به حال از گوگل ادز استفاده نکرده اید و در استفاده از این سرویس دچار تردید شده و یا حتی در این زمینه کم تجربه هستید و نیاز به مشاوره دارید ، می توانید با بهره گیری از مشاوره رایگان توسط کارشناسان آواتار و ایجاد کمپین اصولی، کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید.

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)