آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

معرفی ۳ ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای سئو

تاریخ ایجاد : 14 آذر,1402
Blog Images

سئو مخفف عبارت search engine optimization  می باشد. کسب و کار ها بعد از طراحی سایت به سئو برای معرفی کردن خدمات خود احتیاج دارند. زمانی یک کسب و کار در فضای آنلاین شناخته خواهد شد که پس از جستجو کاربر لینک کسب و کار آن در صفحات اول گوگل به نمایش در بیاید. سئو مجموعه ای از کارها برای افزایش رتبه سایت کسب و کارها است که به معرفی هر چه سریع تر شما کمک می کند. در ادامه به طور کامل درباره مفهوم سئو و اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در روند سئو سایت صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم سئو

یک سایت تشکیل شده از مجموعه از برگه (صفحه) که هر یک از آن ها بخشی از اهداف ما را به کاربر نشان خواهند داد. همانطور که متوجه شده اید به طور کلی سئو به شما کمک می کند که سایت و برگه های آن را راحت تر به کاربران بسیاری نشان دهید. بنابراین در تعریف سئو می توان گفت مجموعه ای از فرایند ها بر روی یک سایت انجام می شوند تا رتبه کل سایت افزایش پیدا کند و در نهایت یک صفحه یا چند کلید واژه مشخص نسبت به هدف شما از سئو به کاربر نمایش داده خواهد شد. باید بدانید که استفاده از سئو برای سایت و افزایش رتبه سایت برای کسب و کار اینترنتی شما ترافیک ورودی به همراه خواهد داشت. ترافیک ورودی به معنی بازدید از سایت و در نهایت کلیک کاربر و خرید خدمات یا محصولات شما می باشد.

هوش مصنوعی چیست؟

ممکن است کل اطلاعات شما درباره هوش مصنوعی مربوط به فیلم هایی باشد که تلویزیون برای شما آماده کرده است. در واقع تعریف شما از هوش مصنوعی ربات های پیشرفته اما بی احساسی هستند که توانایی انجام کارهای جالبی را دارند. باید بگوییم که هوش مصنوعی تنها به ساخت یک ربات ختم نمی شود. هوش مصنوعی در واقع یک نوع تکنولوژی است که سعی دارد از هوش انسان ها نیز تقلید کند. همین حالا که این مقاله را مطالعه می کنید از هوش مصنوعی برای مشاهده این مطلب استفاده کرده اید. چرا که جستجو در اینترنت و پیدا کردن مطالب مرتبط توسط ربات هایی انجام می شود که از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

ویژگی های هوش مصنوعی:

  •  هوش مصنوعی مانند انسان ها فکر می کند.
  • هوش مصنوعی مانند انسان عمل می کند.
  • هوش مصنوعی توانایی رشد و تکامل را دارد.
  •  هوش مصنوعی توانایی منطقی فکر کردن را دارد.

نقش هوش مصنوعی در سئو سایت

فرایند های سئو توسط کارشناسان سئو که در این زمینه مهارت دارند انجام می شود. کارشناسان سئو عقیده دارند که سئو سایت به دو بخش سئو قبل از هوش مصنوعی و بعد از هوش مصنوعی تقسیم شده است. چرا که امروزه نقش هوش مصنوعی در سئو سایت بیشتر شده و بسیار قوی عمل می کند. در ادامه بیشتر درباره نحوه عملکرد هوش مصنوعی در سئو سایت صحبت خواهیم کرد.

انواع کاربرد های هوش مصنوعی در سئو سایت

  1. تحلیل و آنالیز رقبای کسب و کار شما
  2. ابزار های هوش مصنوعی متنوع برای بهبود رتبه سایت
  3. تولید محتوا متنی با استفاده از هوش مصنوعی (chat gpt)

معرفی ۳ ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای سئو

ابزار های هوش مصنوعی به سئو کار ها در بهتر کردن رتبه سایت کمک بسیاری می کنند. متخصصین سئو با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی می توانند نحوه عملکرد و جایگاه سایت را نسبت به رقبا تشخیص دهند. بنابراین با به کارگیری ابزار های هوش مصنوعی سئو کار ها می توانند راحت تر به بهبود رتبه سایت شما کمک کنند. برای درک بهتر این مطلب در این بخش از مقاله ما قصد داریم سه ابزار هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم.

Pro rank tracker

یکی از مسائلی که برای کارشناسان سئو بسیار اهمیت دارد تشخیص رتبه کلمات کلیدی وب سایت نیز می باشد. اهمیت بررسی رتبه کلمه کلیدی در سایت های مختلف با یکدیگر فرق دارد. اگر سایت مربوط به یک کسب و کار کوچک باشد و کلمات کلیدی گسترده ای نداشته باشد می توان گفت که سئو کار راحت تر می تواند رتبه سایت را افزایش دهد و نتیجه مطلوبی را بدست آورد. اما اگر با یک کسب و کار گسترده رو به رو باشید تعداد کلمات کلیدی مهم این کسب و کار بسیار زیاد خواهد بود.  در نهایت می توان گفت برای کسب و کار های کوچک می توان به صورت دستی هم آنالیز سئو سایت را انجام داد. اما بهینه سازی سایت های بزرگ تر تنها به وسیله ابزار های هوش مصنوعی سئو امکان پذیر خواهد بود . ابزار هوش مصنوعی pro rank tracker باعث می شود تا به سرعت کلمه های کلیدی مهم را استخراج کنید.

  • استخراج سریع و راحت کلمات کلیدی و رتبه های آن
  • تجزیه و تحلیل رتبه ها
  • گزارش دهی

Pagespeedinsights

ابزار pagespeedinsights  برای افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده می شود. هر زمان تمام المان های این ابزار سبز باشد باید بدانید که وضعیت سایت خوب است. اما اگر در رنگ های دیگری قرار بگیرد نیاز به بهبود دارد.

رنگ زرد: با مشاهده رنگ زرد متوجه خواهید شد که باید بیشتر روی سایت کار کنید تا بعد از آنالیز مجدد رنگ سبز را به شما نمایش دهد.

رنگ قرمز: اگر بعد از آنالیز سایت با رنگ قرمز مواجه شده اید به معنی وضعیت نامطلوب سایت شما خواهد بود. بنابراین باید زمانی را برای بهتر کردن وضعیت سایت اختصاص دهید تا شاهد نتایج بهتری در آینده باشید.

Semrush

بیشتر کارشناسان سئو با ابزار هوش مصنوعی semush آشنا هستند. چرا که این ابزار بسیار قدرتمند است و قابلیت آنالیز کل دامنه شما را از نظر سئو داخلی و خارجی دارد. البته باید بدانید که استفاده از این ابزار رایگان نیست و نیاز است که اشتراک آن را با پرداخت هزینه تهیه کنید.

معرفی امکانات ابزار سمراش

آنالیز ترافیک سایت: با استفاده از ابزار هوش مصنوعی سمراش می توانید سایت خود را با رقبا از نظر ترافیک آنالیز کنید.

تحقیق کلمات کلیدی : اولین و مهم ترین کار برای شروع فرایند های سئو بدست آوردن کلمه کلیدی آن است.  تحقیق کلمه کلیدی را به راحتی می توانید با استفاده از ابزار سمراش انجام دهید.

کیبورد گپ: برخی از کسب و کار ها برای بدست آوردن جایگاه مناسب لازم است که علاوه بر کلمه کلیدی های ساده بر روی کلمه کلیدی های سخت هم تمرکز کنند. اگر شما هم جز آن دسته از کسب و کار ها هستید می توانید با استفاده از ابزار سمراش کیبورد گپ های مربوط به حوزه خود را به کمک کارشناس سئو به دست آورید.

تحلیل بک لینک: بک لینک ها نشان دهنده وضعیت سایت شما از نظر کیفیت محتوایی و سئو هستند. هر چقدر فرایند سئو شما بهتر انجام شده باشد و محتوا با کیفیت تری داشته باشید بیشتر توسط سایت های مرتبط دیگر برای بحث لینک سازی انتخاب خواهید شد. بنابراین می توان گفت هر چقدر تعداد بک لینک سایت شما افزایش پیدا کند به نفع شما خواهد بود و اعتبار بیشتری دریافت خواهید کرد.  اگر علاقه مند به آنالیز سایت خود از نظر تعداد بک  لینک هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزار هوش مصنوعی سمراش است.

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)