آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

راهنمای انتخاب و ثبت دامنه (دامین) آدرس وب سایت

تاریخ ایجاد : 13 آذر,1400
Blog Images

هر وب سایتی برای دسترسی کاربران نیاز به یک آدرس دارد که این آدرس دامین Domain یا دامنه وب سایت نامیده می شود. برای انتخاب دامنه و پسوند مناسب قصد داریم در این مقاله توضیحاتی را خدمت شما ارائه کنیم تا دامنه‌ای حرفه‌ای و خوش آوا برای وب سایتتان انتخاب بفرمائید.

اول از همه یه توضیح مختصر بدم که دامنه در واقع پوشش IP هاست یا سرور شماست، به زبان ساده تر برای دسترسی به محتوای سایت که بر روی هاست یا هر سرویس میزبانی وب که خریداری نموده اید یک IP اختصاص یافته است اما درج IP و دسترسی به سایت برای کاربران جالب نیست به همین خاطر برای هر وب سایتی یک دامنه ثبت می کنیم و IP سرویس میزبانی وبمان را بر روی تنظیمات دامنه درج می کنیم تا به هاست متصل گردد.

پسوندهای دامنه ها

قطعاً تا به حال با نام های پسوند های مختلف دامنه ها آشنا شده اید یا شنیده اید. شما برای وب سایتتان دامنه را با هر پسوندی که آزاد باشد می توانید ثبت کنید.

پسوند چیست؟

com , ir, net, info, co, org,... پسوند های یک دامنه هستند که هر کدام معنا و مفهوم یا کاربرد خاصی برای موضوعات مختلف دارند که در ذیل مفهوم چند نمونه از دامنه های پر کاربرد را آورده ایم:

Com پر کاربردترین و رایج ترین پسوند دامنه مخفف Commercial به معنای تجاری است، واضح است که کاربرد این دامنه برای تمامی شکرت های بازرگانی، تجاری تولیدی و... می باشد.

Ir مخفف Iran است و نشان از تابعیت یک شرکت، سازمان و... دارد. پسوندهای تابعه نما تقریباً برای بیشتر کشورها وجود دارد مثل tr (ترکیه) de (آلمان) و...، دامنه Ir تنها دامنه‌ای است که کارگزاری ثبتش داخل کشور و سامانه نیک Nic.ir می باشد که شرکت های سرویس دهنده ثبت دامنه به عنوان نماینده این شرکت و سایر رجیسترار ها خدمات ارائه می کنند.

co باز دامنه رایجی است و مخفف کلمه Company می باشد و مشخص است که این دامنه مناسب سازمانها و شرکت ها می باشد.

Net مخفف کلمه Network به معنای شبکه است این دامنه مناسب شرکت های حوزه IT و خدمات It می باشد.

Org مخفف کلمه Orgnization به معنای سازمان می باشد و مشخصاً مناسب سازمان های دولتی و خصوصی است.

Info مخفف کلمه information به معنای اطلاعات است که مشخصاً مناسب وب سایت های اطلاع رسانی و علمی یا خبری می باشد.

انتخاب دامنه خوش آوا

برای انتخاب یک دامنه حرفه‌ای شما باید به چند نکته توجه کنید:

1- خوش آوا بودن دامنه.

2- کوتاه بودن طول دامنه یا تعداد کاراکترهای دامنه.

3- تایپ املایی آسان.

4- مرتبط بودن با موضوع محتوای سایت.

رعایت این سه مورد برای کاربران شما و گوگل و موتورهای جستجو بسیار جذاب است.

رجیسترار های دامنه

هر دامنه‌ای که شما ثبت می کنید از طریق یک سرویس دهنده اصلی ثبت می گردد، اصلاحاً به سرویس دهنده های اصلی ثبت دامنه رجیسترار می گویند. بر خلاف تصور شما شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه هیچ کدام ثبت کننده اصلی دامنه شما نیستند حتی دامنه Ir که یک دامنه ملی است توسط سامانه Nic ثبت می گردد و شرکت های ارائه کننده خدمات دامنه به عنوان نمایندگان رجیسترار ها خدمات ثبت دامنه را ارائه می کنن. با توجه به محدودیت های تحریم ایران قبل از ثبت دامنه بررسی بفرمائید شرکت هدف دامنه شما را از طریق کدام رجیسترار ثبت می کند که بعداً دچار مشکل نشوید. در حال حاضر پیشنهاد ما رجیسترار جوکر می باشد که چند سالی است بدون مشکل به کاربران ایرانی سرویس دهی می کند. با توجه به اهمیت دامنه به دلیل تبلیغات شما جهت معرفی به کاربران و سابقه سئو وب سایت مالکیت دامنه خیلی مهم است که حتماً با مشخصات شما ثبت گردیده باشد.

مالکیت دامنه

برای ثبت دامنه اطلاعات شخصی مثل نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تماس، پست الکترونیک و... دریافت می گردد که مهم ترین اطلاعات که مالکیت دامنه را به نام شما تضمین می کند نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل شماست، هر تغییر روی دامنه و تنظیمات دامنه، تمدید و انتقال منوط به دسترسی شما به ایمیل اکانتی است که دامنه را با آن رجیستر کرده اید.

امکان سنجی ثبت دامنه

برای ثبت دامنه حتماً باید بررسی گردد که دامنه مورد نظر شما آزاد است یا قبلاً توسط شخص دیگری ثبت گردیده است؟ توجه بفرمائید که هیچ قانون یا محدودیتی برای ثبت دامنه‌ای هم اسم شرکت شما یا سازمان شما وجود ندارد و هر شخصی قبل از شما میتواند یا میتوانسته است دامنه مورد نظر شما را ثبت نمایند. حتی شرکت ها یا اشخاصی کسب و کاری تحت عنوان فروش دامنه دارند که دامنه های پر استفاده، کاربردی یا خوش آوا را ثبت می کنن و با قیمت های بالا برای فروش قرار میدهند.

الزاماً هم قرار نیست هر دامنه ای که قبلاً ثبت شده با سرچش وب سایتی بالا بیاد ممکنه این دامنه تنها برای استفاده ایمیل های یک شخص یا شرکت ثبت شده باشد و یا فقط این دامنه ثبت شده باشد برای مقاصد آتی.

برای بررسی و ثبت دامنه میتوانید از طریق صفحه ثبت دامنه آدرس مورد نظر خود را جهت امکان‌سنجی ثبت دامنه بررسی بفرمائید.

دوره ثبت و تمدید دامنه ها

ثبت دامنه به صورت سالیانه و حالت رزرو سالیانه می باشد، یعنی شنا برای استفاده از هر دامنه هزینه‌ای را به صورت سالیانه مطابق تعرفه دامنه پرداخت می فرمائید. تمدید سالیانه یا دوره خرید دامنه محدودیتی ندارد شما میتوانید دامنه مورد نظر را یک ساله، سه ساله ، پنج ساله و یا هر تعداد سالی که در نظر دارید خرید و ثبت کنید و هزینه ثبت دامنه به ازای هر سال ضریب می گردد.

دامنه خود را با هر دوره ای که ثبت کردید حتماً تاریخ سر رسید تمدید را یادداشت یا ذخیره کنید البته تمامی شرکت های هاستینگ از یک ماه قبل با اعلان ها به شما اطلاع رسانی تمدید می کنند. در صورت عدم تمدید دامنه سایت غیر فعال می گردد اما طبق قانون بیشتر شرکت ها تا 30 دامنه تحت مالکیت شماست و تنها شما می توانید دامنه را تمدید کنید، بعد از 30 روز مجدد 30 روز دیگر هم این امکان رو دارید اما با پرداخت جریمه که چون مبلغ به دلار محاسبه میگردد و چند برابر هزینه اولیه ثبت است بهتر است نگذارید به این دوره برسد.

بعد از 60 روز متغیر بین 60 تا 90 روز دامنه برای ثبت مجدد عموم آزاد می گردد و قانوناً هر شخصی امکان ثبت دامنه شما و حتی فروشش با هر قیمت پیشنهادی به شما را دارد.

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)