آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

سئو داخلی "On Page" و سئو خارجی "Off Page" چیست؟

تاریخ ایجاد : 24 اردیبهشت,1401
Blog Images

سئو یا بهینه سازی سایت مقوله گسترده و کاملاً تخصصی است که جنبه‌های گسترده‌ای را در دل خود گرد آورده است که به کلیه این جنبه‌ها یا الزامات برای بهینه سازی سئو گوییم. سئو آن پیج On-Page و سئو آف پیج Off-Page دو روش یا هدف کاملاً مجزا سئو سایت شماست.

 قبل از توضیح حتماً در جریان باشید که تا سئو آن پیج On-Page را انجام نداده باشید نمیتونید برید سراغ سئو آف پیج Off-Page، البته نه این که نتونید ممکنه حتی به اشتباه الویت اول رو سئو “off page” قرار بدید اما سئو آن پیج “On page” الویت و تاثیرش روی سئو خیلی خیلی بیشتر از آف پیج هستش و موضوع دیگه این که وقتی سایت شما سئو مناسبی نداشته باشه سئو خارجی یا همون Off page تاثیرش خیلی کمتر از زمانیه که شما سئو داخلی “On page” خوبی دارید. حالا برای چراش باید مفهوم و روش های هر کدام را به خوبی بشناسید.

سئو آن پیج On-Page (سئو داخلی) و آف پیج Off-Page (سئو خارجی) چیست؟

خیلی ساده میگیم براتون که با خوندن همین پاراگراف اول مفهوم رو متوجه بشید بعد توضیح مفصلی میدیم تا گوگل مارو دوست داشته باشه

  • تعریف ساده سئو داخلی ( سئو On page)

سئو آن پیج “On Page” به مجموعه اقدامات سئو که مستقیماً روی وب سایت انجام میشه اصلاحاً سئو آن پیج (On-Page) میگن یا سئو داخلی، مثل بهینه سازی حجم کدها و سرعت لود سایت، تولید محتوا، کلیدواژه ها، لینک سازی داخلی و... که ما مستقیماً سایت را بهینه می کنیم.

  • تعریف ساده سئو خارجی ( سئو Off page)

سئو آف پیج “Off Page” یا سئو خارجی هم مجموعه اقداماتی هستش که ما برای ارزش دهی به دامنه وب سایتمون با کمک سایت های دیگه انجام میدیم مثل بک لینک، ریپورتاژ آگهی، شبکه های اجتماعی و... که اقدام مستقیمی روی سایت انجام نمیشه سئو آف پیج (Off-Page) یا سئو خارجی میگیم.

حالا که تعریف ساده سئو داخلی (آن پیج) و خارجی (آف پیج) را متوجه شدید میخوایم اصلی ترین کارهایی که برای سئو داخلی و خارجی باید انجام بدید را شرح دهیم.

 

تکنیک های سئو داخلی، سئو آن پیج “On page”

برای اقدامات سئو داخلی میخوایم بهترین، موثرترین و اصلی ترین عوامل رو بهتون معرفی کنیم، ما برای هر عنوان توضیحی خواهیم داد اما شما حتماً برای تک به تک عناوین اقدامات سئو داخلی سایت بیشتر سرچ کنید و بیشتر بخوانید تا حرفه‌ای تر سئو یا نظارت بر سئو داشته باشید.

 

بهینه سازی کدنویسی سایت و Ui – UX

هدف کلی سئو بهینه سازی سایت برای کاربران هستش و اولین مهم سئو داخلی سرعت لود بالا، تجربه کاربری خوب یا همون یوزر فرندلی بودن سایت هستش.

سرعت لود سایت با خلاصه سازی کدها، استاندارد سازی مطابق W3C و بررسی سرعت و ایرادات سایت شما با کمک GTmetrix و انتخاب یک هاست یا سرور مناسب میسر میشود و اولین هدف سئو داخلی “آن پیج”  را تیک زده اید.

نوع گرافیک سایتتون کاربر پسند باشه عکس ها کامپرس شده و با حداقل حجم و حفظ کیفیت آپلود شده باشن، نکاتی مثل Alt تصاویر را فراموش نکنید و نهایتاً سناریو فرآیندها و مراحلی که کاربر باید طی کند را به ساده ترین حالت ایجاد کنید اینجوری Ui و UX سایت شما بهینه و حرفه‌ای شده.

توجه داشته باشید که سئو جدای منفعت افزایش بازدید سایت برای جذب مشتری به شما کمک می کند مخاطبان را ترقیب به مشتری شدن کنید.

 

تولید محتوا مهم ترین و تاثیر گذارترین ترفند سئو داخلی

به جرات میگیم مهم ترین بخش سئو تولید محتوا هستش، محتوا پادشاه سئو هستش، شاید خیلی از وب سایت‌ها توجه چندانی به بهینه سازی کد نکرده باشن اما رقابت اصلی روی محتواست.

محتوای ایده‌آل شرایطی مثل عناوین مناسب، حجم مناسب کلمات، هدینگ‌ها، چگالی کلیدواژه و... دارد که باید متخصصانه تدوین گردد.

 

تگ های متا

تگ کلمات کلیدی (Meta Keywords) که مهم ترین کلمات صفحه شما را مشخص می کند و توضیحات صفحه (Meta Description) که توضیحی مختصر دارای کلمات استفاده شده در کلیدواژه های صفحه و متن و توضیحات نوشته شده در صفحه است.

 

لینک سازی یا شبکه لینک داخلی

شبکه لینک داخلی لینک سازی از هر محتوا به صفحات مهم توسط کلیدواژه‌های به کار رفته در هر صفحه است این کار نه تنها به کاربر کمک می کند تا به راحتی در مورد کلمات مهم سایت که برایش سوال است دسترسی داشته باشد و بیشتر اطلاعات کسب کند بلکه به همین دلیل میزان اهمیت هر صفحه در وب سایت شما نیز با لینک سازی داخلی مشخص شده است، توجه داشته باشید لینک دهی بیش از هر در هر صفحه هم کار خوبی نیست و اسپم محصوب میشود.

 

استفاده از ابزار های گوگل آنالیکتیس و گوگل سرچ کنسول

این دو ابزار گوگل در حالت ابتدایی گزارشاتی مثل آمار بازدید، آمار سرچ و کلید کلیدواژه های سایت، مرور صفحات، مدت زمان حضور کاربران در سایت و... به شما ارائه می کنن اما کاربری حرفه‌ای تری برای ایندکس بهتر و سریع تر صفحات سایت شما هم دارن، به نوعی یک جور ابزار مکمل سئو برای شما و گوگل هستن.

 

تکنیک های سئو خارجی، سئو آف پیج “Off page”

اوایل این مقاله اشاره کردیم که سئو Off Page مجموعه اقدامات سئو از طریق سایت‌های دیگه هستش حالا میخوایم موثر ترین تکنیک های سئو خارجی را نام ببریم و شرح مختصری دهیم.

 

سئو خارجی از طریق بک لینک Back Link

بک لینک گرفتن از سایت‌های دیگه موشکیست بر سرعت سئو سایت شما، بک لینک به لینک‌هایی گفته میشود که از سایت های دیگر به سایت شما و صفحات مقصود سایت شما داده می‌شود. بک لینک خوب و موثر هم شرایط خاصی دارد از جمله موضوع مرتبط محتوای سایت لینک دهنده و نوع Rel بک لینک بنابراین سعی کنید بک لینک نخرید بلکه با همکارهاتون در مقاله ای تبادل لینک کنید، در انجمن ها پاسخ پرسش ها را دهید و به مقاله ای که در سایت شما پاسخ پرسش است لینک دهید، یا حداقل بک لینک از سایتی بخرید که موضوع فعالیتیش با موضوع شما مرتبط باشد.

توجه داشته باشید که بک لینک گرفتن برای صفحه‌ای که محتوای خوبی نداره و روی محتواش کار نشده تاثیر مفیدی ندارد.

 

وبلاگ

بلاگ‌ها، بهترین راه برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند. وبلاگ، عامل مفیدی برای ترویجِ وب­سایت است که با ایجاد بک لینک‌های مفید از آن، می‌توان ترافیک سایت را به‌طرز چشمگیری افزایش داد.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای سئو خارجی

میزان محبوبیت شما در شبکه های اجتماعی و آمار تعامل با کاربرانتان تاثیر بسزایی بر روی وب سایت شما دارد، حتماً آدرس سایتتان را در بیو شبکه های اجتماعی کسب و کارتان قرار دهید و  سعی کنید اگر در مورد موضوع تخصصی ای تولید محتوا می کنید به لینکی در سایت که شرح مفصلی برای آن موضوع دارد لینک دهید.

 

عضو دایرکتوری های موتورهای جستجو محتوا شوید و سایتتان را ثبت کنید

وب سایت خود را به موتورهای جستجوی پربازدید و معروف دنیا معرفی کنید. با ثبت‌نام در Yahoo، Google، Alexa، MSN و سایت‌های مختلف دیگر، امتیاز سایت را افزایش دهید. همچنین پس از انتشار هر مقاله جدید در بلاگ، آنرا در سایت‌های معتبرِ مقالات، که دایرکتوری معتبر می­باشند ارسال کنید. این اقدامات احتمال دیده‌شدن سایت و مقالات شما را افزایش می‌دهد و کاربران زیادی را به وب سایت شمامی کند.

 

 

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)