آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

پارامترهای تاثیر گذار بر سئو سایت

تاریخ ایجاد : 26 اردیبهشت,1403
Blog Images

همانطور که می دانید روزانه افراد بسیاری از اینترنت برای پاسخ به سوال های خود استفاده می کنند. گوگل نیز برای پاسخ به این سوال ها به کاربران بهترین سایت های مرتبط را معرفی می کند. در صفحه نتایجی که برای کاربران باز می شود سه لینک اول بسیار در دسترس هستند درست مانند مغازه های که در بر خیابان قرار دارند. کسب و کار های آنلاینی که لینک سایت آن ها در نتایج جز سه لینک اول قرار بگیرند فروش بسیار فوق العاده ای خواهند داشت. اگر شما هم به دنبال به دست آوردن این جایگاه ویژه در گوگل هستید در ادامه این مطلب با معرفی پارامترهای تاثیر گذار بر سئو سایت همراه ما باشید.

مختصری درباره مفهوم سئو

سئو SEO  به استراتژی و فرایند های فنی گفته می شود که باعث بهبود عملکرد در سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو می شود. رسیدن به رتبه های بالا و حفظ این رتبه در گوگل کاری دشوار است و نیاز به فعالیت و تلاش مداوم دارد. به طور کلی هدف استفاده از سئو افزایش ارگانیک ترافیک سایت نیز می باشد. در ادامه به معرفی اصول اساسی سئو خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

معرفی اصول اساسی سئو

زمانی که شروع به تولید محتوا سایت می کنید باید بدانید که هدف از نوشتن پاسخ به نیاز کاربر است. بنابراین باید محتوا بسیار کامل و متناسب با سرچ کاربر باشد. حتی می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مشخص است توسط کاربران جستجو می شود. همانطور که گفته شد گوگل ربات های خود را به سایت شما می فرستد تا در وب سایت شما کاوش کرده و فهرستی از صفحات با کیفیت شما را ارسال کند. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام تولید محتوا به ربات های خزنده توجه کنید. یکی از موارد تاثیر گذار در سئو تجربه کاربری خوب در سایت شما است. منظور از تجربه کاربری نحوه استفاده کاربران از سایت شما می باشد. اگر محتوا سایت شما خوب باشد و ربات های خزنده آن ها را به کاربران نشان دهد طبیعتا بازدید از سایت توسط کاربران اتفاق خواهد افتاد و در این مرحله تجربه کاربری بسیار اهمیت دارد. هر چقدر مسیر دسترسی به اطلاعات مختلف در سایت برای کاربران راحت تر باشد در نهایت سایت شما رتبه بهتری از سمت گوگل دریافت خواهد کرد.

 

تاثیر سئو بر سایت

 

 نقش موتور جستجو در افزایش بازدید سایت

 بسیار مهم است که افراد دارای کسب و کار اینترنتی در سایت خود طبق قوانین موتور های جستجو عمل کنند. سئو نیز یک رابطه دو طرفه با موتور جستجو می باشد. موتور جستجو در برابر عملکرد های مرتبط شما با قوانین او به شما رتبه خواهد داد دریافت رتبه از سمت موتور جستجو به معنی افزایش بازدید و فروش بالا از طریق سایت می باشد.

معرفی سه جنبه مهم سئو سایت

برای بهبود عملکرد سایت خود و دریافت رتبه از موتور جستجو نیاز است که سه جنبه مهم سئو را جدی بگیرید.

سئو داخلی (on page):

اگر قصد بهینه سازی صفحات داخلی سایت را دارید باید به سئو داخلی سایت توجه کنید. با توجه به سئو داخلی سایت در واقع استاندارد های لازم را که موتور های جستجو از یک وب سایت خوب انتظار دارند رعایت کرده اید. سئو داخلی  on page نشان دهنده میزان کیفیت محتوا های سایت شما می باشد. در ادامه برای درک بهتر مفهوم سئو داخلی لیستی از کارهایی که باید برای سایت خود انجام دهید را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

  • آدرس های محتوا های نوشته شده باید بسیار کوتاه و با معنی باشند.

  •  قبل از شروع نوشتن محتوا ها ابتدا باید به تحقیق کلمات کلیدی ( کیورد ریسرچ )بپردازید.
  • پس از به کارگیری کلمات کلیدی نیاز است که به چگالی کلمات کلیدی در کل محتوا توجه داشته باشید. 

  • استفاده از لینک داخلی در سایت بسیار اهمیت دارد برای این منظور باید به صفحات مرتبط داخلی لینک دهید. 

  • بهینه سازی توضیحات و عناوین بسیار اهمیت دارد برای این منظور می توانید از کلمات کلیدی نیز در متن و عناوین استفاده کنید. 

  • استفاده از انکر تکست را جدی بگیرید همچنین بهینه سازی انکر تست ها بسیار مهم است (استفاده از عبارت هایی مانند بیشتر بخوانید)

  • سپس لازم است که در نوشتن  محتوا به اصولی بودن ساختار متن توجه کنید. برای مثال استفاده درست از زیر عنوان ها در محتواهای متنی سایت بسیار اهمیت دارد.

  • استفاده از تصاویر در تولید محتوا متنی باعث می شود که کاربر زمان بیشتری را برای مطالعه متن بگذارد. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر در محتوا نیاز به بهینه سازی های خاصی مانند کاهش حجم تصاویر دارد. 

سئو خارجی (off-page):

منظور از سئو خارجی هر گونه فعالیتی است که خارج از محیط سایت برای افزایش رتبه یا حفظ جایگاه در نتایج جستجو انجام می شود. فعالیت های خارجی بر روی سایت شامل رپورتاژ، لینک سازی خارجی( بک لینک ) و.. نیز می باشد.

سئو تکنیکال (Technical):

پس از بررسی سئو داخلی و خارجی سایت باید به سراغ بخش های فنی و داخلی سایت بروید. در واقع بهینه سازی مسائل فنی داخلی سایت را سئو تکنیکال می گویند.  از جمله مواردی که جز سئو تکنیکال در سایت به حساب می آیند ایجاد یک نقشه سایت، سرعت بارگزاری صفحات، سازگاری با موبایل، میزان امنیت استفاده کاربران از سایت و .. نیز می باشد. برخی از سئو کار ها سئو تکنیکال را بخشی از سئو داخلی سایت می دانند. 

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی طراحی سایت می باشد اما طراحی سایت به این معنی نیست که سایت شما به کاربران بسیاری نمایش داده خواهد شد. بنابراین بعد از طراحی سایت نوبت به معرفی سایت و خدمات آن به کاربران می رسد. برای این منظور لازم است که به سراغ یک سئوکار حرفه ای بروید. سئو کار نیز با استفاده از دانش خود می تواند تمامی اقدامات لازم برای نمایش سایت شما به کاربر را انجام دهد. طبق آمار ها کاربران در طول روز میلیارد ها جستجو را انجام داده تا یک پاسخ برای سوال خود پیدا کنند گاهی ممکن است به دنبال خرید محصولی خاص باشند.  بنابراین با توجه به این آمار اگر سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد بزرگترین منبع ترافیک را در دسترس خواهید داشت. چرا که کاربران گوگل را یک منبع امن برای خرید و پاسخ به سوال های خود می دانند. در نهایت اگر قصد دارید تنها گوشه ای از ترافیک گوگل را به سایت خود اختصاص دهید باید به طور جدی سئو سایت را دنبال کنید.

نکته: جالب است بدانید که کاربران پس از سرچ فقط به سراغ لینک اول می روند و خیلی زمانی برای مشاهده سایر لینک ها نمی گذارند بنابراین تمامی افراد دارای کسب و کار اینترنتی برای اول بودن با یک دیگر در رقابت هستند.    

بررسی نحوه عملکرد  موتور جست و جو

موتور جست و جو در واقع یک کتابخانه بزرگ دیجیتالی است که لیستی از سایت ها را فهرست و نسبت به عملکردی که دارند رتبه بندی می کند. بنابراین اگر قصد دارید که گوگل عملکرد سایت شما را تایید کند باید نسبت به استاندارد های آن عمل کنید.  موتور های جستجو بسیاری وجود دارد و گوگل تنها موتور جست و جو نیست. اما باید بدانید که ورودی گوگل نیز نسبت به سایر موتور جستجو ها بسیار بیشتر است. طبق آمار حدود 92 درصد از ورودی ها مربوط به گوگل نیز می باشد. اما مسئله ورودی های گوگل ارتباطی به قوانین و الگوریتم های موتور جست و جو ندارد. بنابراین می توان گفت که  همه موتور های جستجو از یک سری قوانین برای افزایش بازدید و .. استفاده می کنند. 

سئو کلاه سفید چیست؟

به طور کلی به دو روش سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه می توانید برای افزایش بازدید سایت خود تلاش کنید. یکی از راه های اصولی و مورد تایید گوگل استفاده از سئو کلاه سفید نیز می باشد. سئو کلاه سفید به افراد کمک می کند تا با توجه به الگوریتم های تعریف شده از سمت گوگل رتبه سایت وضعیت بهتری در موتور های جستجو پیدا کند. اما سئو کلاه سیاه در واقع راه هایی را به شما پیشنهاد می دهد که سعی کنید گوگل و الگوریتم های آن را دور بزنید. بدون شک سئو کلاه سیاه به افزایش رتبه سایت شما کمک خواهد کرد اما در صورتی که گوگل متوجه استفاده شما  از این تکنیک ها برای بالا آمدن سایت شود به طور کل نادیده گرفته خواهید شد.

سئو کلاه سفید

کاهش عمدی رتبه سایت های رقیب

زمانی که تعداد رقبای شما بسیار زیاد باشد احتمال دریافت سئوی منفی از سمت آن ها برای شما بسیار زیاد خواهد بود. به خصوص زمانی که سایت شما عملکرد بسیار عالی داشته باشد و رتبه خوبی را از گوگل دریافت کند. در چنین شرایطی افراد بسیاری به رقابت با شما خواهند پرداخت. برخی از افراد سعی می کنند از تکنیک های اصولی و سئو کلاه سفید استفاده کنند و برخی دیگر نیز به سراغ روش های سیاه می روند. هم اکنون با آپدیت اسپم گوگل تا حد بسیاری از این موارد جلوگیری شده است. 

سئو کلاه خاکستری چیست؟

همانطور که از نام این تکنیک پیدا است سئو کلاه خاکستری در  میانه ای از سئو کلاه سفید و سیاه قرار دارد. زمانی که سئو کار بر روی سایت یک سری تکنیک هایی از سئو کلاه سفید را با مقداری از سئو کلاه سیاه ترکیب می کند تا به جایگاه مد نظر خود برسد سئو کلاه خاکستری در سایت شما اتفاق افتاده است. به طور کلی استفاده از تکنیک ها برای دریافت رتبه ای بهتر کاری غیر قانونی نیست و سئو سفید و خاکستری از نظر گوگل مانعی ندارد. اما زمانی که تخطی صورت بگیرد و تنها با سئو کلاه سیاه پیش بروید بدون شک گوگل متوجه نحوه عملکرد شما خواهد شد و در نهایت جریمه هایی را برای سایت شما در نظر خواهد گرفت که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.


انتشار محتوای بی کیفیت در سایت
انتخاب انکر تکست غیر مرتبط و زیاد
انتخاب کلمه کلیدی نا متناسب با موضوع
بالا بودن تعداد تگ  ها (عناوین) نسبت به محتوا

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی و آسیب زدن به مفهوم محتوا

نقض قوانین کپی رایت و استفاده از محتوا متنی سایت های دیگر

 

سئو کلاه خاکستری

 

بررسی تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل

به طور کلی با نگاهی کوتاه به صفحه نتایج موتور جستجو متوجه دو دسته بودن نتایج خواهید شد. دسته اول مربوط به نتایج ارگانیک نیز می باشد.  نتایج ارگانیک به معنی صفحاتی  است که بدون استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و خاکستری جایگاه خود را در صفحه اول گوگل بدست آورده اند. بدست آوردن نتایج ارگانیک بسیار طولانی مدت خواهد بود.  همانطور  که گفته شد روش های پولی بسیاری برای دریافت نتایج وجود دارد و آن دسته از لینک های که با استفاده از این روش ها بالا آمده اند در دسته دوم قرار می گیرند. این دسته از لینک ها قسمت بالا یا پایین سایت های قرار می گیرند که با استفاده از روش های ارگانیک جایگاه خود را بدست آورده اند.


نکته: برای به دست آوردن نتایج پولی نیاز است که از روش تبلیغات و پرداخت پول به گوگل استفاده کنید. 

عوامل تاثیر گذار در سئو سایت

هیچ یک از ما صد در صد نمی دانیم که گوگل چه فاکتور هایی را برای انتخاب بهترین سایت ها در نظر گرفته است چرا که گوگل همیشه در حال بروز رسانی و معرفی الگوریتم های جدید است. اما با وجود آپدیت ها باید بدانید که یک سری از تدابیر گوگل برای همیشه ثابت هستند. برای بهبود وضعیت سئو سایت خود در اولین مرحله می توانید همان پارامتر های ثابت را دنبال کنید. در ادامه قصد داریم درباره این قوانین ثابت صحبت کنیم با ما همراه باشید. 

تولید محتوای مرتبط و با کیفیت

یکی از پارامتر های ثابت و مهم  برای بهبود وضعیت سئو سایت شما استفاده از تولید محتوا متنی برای سایت به صورت مداوم نیز می باشد. اگر روزانه یک محتوای مرتبط و با کیفیت برای سایت خود بنویسید و انتشار دهید به مرور گوگل متوجه فعالیت شما خواهد شد و مطالب شما را توسط ربات های خزنده ایندکس خواهد کرد. یکی از مهم ترین مسائل در زمینه تولید محتوا متنی رعایت قوانین نگارشی و سئو است. اگر محتوا سایت شما متناسب با نیاز کاربر باشد و قوانین سئو را در آن رعایت کرده باشید بدون شک گوگل مطالب شما را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. 

استفاده از انواع محتوا در سایت

همانطور که می دانید تولید محتوا به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود و شما می توانید برای جذب کاربران با سلایق مختلف از انواع روش های تولید محتوا استفاده کنید. تولید محتوا شامل آماده کردن یک تصویر، ویدئو، صدا و متن نیز می شود. تمامی بخش های سایت شما می تواند دارای محتوا خوب و متنوعی باشد که باعث شود کاربر زمان بیشتری را صرف مطالعه و مشاهده صفحات بیشتری از سایت شما کند. 

استفاده از موقعیت مکانی در تولید محتوا ها 

 یکی از ایده های جالب و جذاب برای افزایش بازدید و کلیک در سایت استفاده از محتواهایی است که با لوکیشنی خاص معرفی می شوند. بنابراین اگر قصد دارید یک رستوران را معرفی کنید بهترین راه برای شما ذکر موقعیت آن در تیتر اصلی این محتوا نیز می باشد. بهترین رستوران در تهران نیز همراه با لوکیشن است و کاربران بیشتری دوست دارند چنین تیری را دنبال کرده و مطالب آن را مطالعه کنند. 

 اینتنت کاربر چیست؟

قبل از تولید محتوا و نوشتن مقاله برای بخش وبلاگ سایت باید درباره اینتنت کاربر اطلاعاتی داشته باشید. منظور از اینتنت کاربر داشتن اطلاعات کافی درباره قصد کاربر از جستحو در فضای گوگل می باشد.  کاربران بسیاری  از اینترنت استفاده می کنند و هر یک به دنبال یک ایده خاص هستند  برای مثال یک نفر با هدف خرید محصول و دیگری با هدف کسب اطلاعات درباره یک محصول برای خرید مرورگر خود را باز کرده و شروع به سرچ می کند. اگر حوزه فعالیت خود را بشناسید و بتوانید به خوبی در آن زمینه اطلاعات کافی به کاربران بدهید بدون شک تعداد زیادی از مخاطبان را در سایت خود خواهید داشت برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی انواع اینتنت کاربر پرداخته ایم. 

  • کسب اطلاعات
  • خرید محصول 
  • پیدا کردن سایتی خاص
  • کسب اطلاعات درباره یک محصول برای خرید آن 

بررسی ویژگی های محتوا با کیفیت 

مهم ترین اصل در تولید محتوا با کیفیت توجه به نیاز کاربران می باشد. باید سعی کنید در محتوا خود به ابعاد مختلفی اشاره کنید تا پاسخ نیاز همه کاربران را بدهید. به طور کلی منظور از تولید محتوا با کیفیت شفاف بودن آن است به معنی اینکه کاربران نباید خیلی زمانی برای درک منظور شما از محتوا بگذارند و لازم است که سریعا متوجه اصل مطلب و منظور شما شوند. 

قابل فهم بودن محتوا

یکی از ویژگی های محتوا با کیفیت قابل فهم بودن آن است. استفاده از پاراگراف های ساده و کوتاه باعث می شود که محتوا سایت برای کاربر قابل فهم تر باشد. برای افزایش درک بهتر محتوا می توانید از مثال ها استفاده کنید. بهترین روش برای افزایش زمان مطالعه متن عدم استفاده از حرف های تکراری نیز می باشد. سعی کنید محتوا را روان بنویسید و از کلمات بسیار تخصصی استفاده نکنید که کاربر نتواند درک خوبی از محتوا داشته باشد..

یونیک بودن محتوا

همانطور که می دانید رقبای بسیاری در حال تولید محتوا برای افزایش بازدید و رتبه سایت خود هستند بنابراین اگر محتوا شما با محتوای سایت آن ها برابری کند و حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشید به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید. برای بهبود عملکرد سایت خود بهترین روش تولید محتوا یونیک نیز می باشد. بنابراین برای تولید محتوا سایت خود از ترکیب چند محتوا برتر استافده نکنید و به سراغ نوشتن محتوای جدید با ایده های تازه بروید.

رعایت استاندارد های امنیتی سایت

یکی از فاکتور های مهم که گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد توجه به استاندارد های امنیتی سایت نیز می باشد. برای افزایش امنیت سایت می توانید به مواردی مانند: گواهینامه SSL، استفاده از پروتکل های HTTPS توجه کنید. رعایت استاندارد های امنیتی به افزایش رتبه سایت شما کمک بسیاری می کند.

سازگاری سایت با موبایل

یکی از فاکتور های تاثیر گذار بر روی روند سئو سایت توجه به سازگاری آن در موبایل است. در سئو کلاه سفید هم درباره موبایل فرندلی بودن سایت بسیار صحبت شده است و باید بدانید که کاربران بسیاری با استفاده از موبایل سایت ها را چک می کنند. بنابراین اگر سایت شما در موبایل ظاهری زیبا داشته باشد به نوعی به افزایش رتبه سایت خود و بهبود روند سئو آن کمک بسیاری کرده اید. گوگل نیز ابتدا به سراغ ارزیابی محتوا شما در نسخه موبایل می رود سپس نسخه دسکتاپ را چک می کند. در واقع سازگاری با موبایل به معنی راحتی کاربر در هنگام استفاده از سایت با موبایل نیز می باشد.

معماری سایت

یکی از مهم ترین نکات برای دریافت رتبه مناسب در گوگل استفاده از یک نقشه سایت است. هر چقدر معماری سایت شما بدون مانع و راحت تر باشد کاربر زمان بیشتری را برای مشاهده و مطالعه قسمت های مختلف سایت می گذارد. برای درک بهتر این مطلب به ساختار زیر توجه کنید.

ریپورتاژ آگهی و افزایش بازدید

یکی از روش های تضمینی برای افزایش بازدید سایت استفاده از ریپورتاژ اگهی نیز می باشد. برخی از سایت ها در جایگاه مناسبی قرار دارند و افراد بسیاری از سایت آن ها بازدید می کنند بنابراین برای افزایش بازدید سایت خود می توانید از آن ها در خواست ریپورتاژ آگهی داشته باشید. چند محتوا با کیفیت آماده کرده و درون متن آن از چند لینک داخلی استفاده می کنید سپس این محتوا را برای سایت مورد نظر ارسال می کنید تا آن را درون سایت خود انتشار دهند. سایت ها برای انتشار محتواهای شما نرخ مخصوص به خود را دارند و شما می توانید نسبت به بودجه خود یک سایت را انتخاب کنید.  

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)