آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

روش های طراحی وب سایت

تاریخ ایجاد : 15 آبان,1400
Blog Images

وب سایت ها فارق از زبان‌ برنامه نویسی دو دسته 1-وب سایت های داینامیک ( دارای سیستم مدیریت محتوا ) 2-وب سایت استاتیک (بدون سیستم مدیریت محتوا) تقسیم بندی میشن.

وب سایت های داینامیک عموماً به زبان PHP یا ASP طراحی و برنامه نویسی میشن یا ممکنه ترکیبی از چند زبان برنامه نویسی باشن. اما یک وب سایت داینامیک با چه روش هایی قابل اجراست؟

1- طراحی با سیستم های مدیریت محتوای رایگان با قالب گرافیکی آماده یا اختصاصی (جوملا و وردپرس).

2- طراحی و برنامه نویسی اختصاصی از ابتدا مناسب پروژه های حرفه‌ای و بزرگ فروشگاهی یا وب اپلیکیشن ها.

 

در ادامه هر روش و علت استفاده از هر کدام را شرح خواهیم داد که خواندن آن قطعاً شما را جهت انتخاب بهترین و اقتصادی ترین شیوه جهت طراحی وب سایتی که نیاز دارید راهنمایی می کند :

1- طراحی سایت با سیستم های محبوب مدیریت محتوای وردپرس یا جوملا

وردپرس و جوملا یا سایر سیستم های مدیریت محتوای رایگان بهترین گزینه جهت طراحی یک پرتال یا وب سایت های معرفی محصول ، معرفی شرکت ، فروشگاهی می باشد که البته هیچ کدام بی نقص نیستند اما  :

1-1- امکانات ، تکامل و گستردگی : این سیستم ها را به جرات می توان از هر نظر برترین و داینامیک ترین سیتم های مدیریت محتوای وب سایت دانست علت هم گستردگی تیم های متعدد جهت گسترش این سیستم ها در سراسر دنیا می باشد و به سادگی می توان به این امر پی برد که سیستم هایی که هزاران نفر در راستای گسترش آن ها فعالیت کرده اند بسیار پیرفته تر و کامل تر از هر سیستمی است که یک شرکت با نیروهای محدود بتواند برنامه نویسی کند ، حال که نزدیک یک دهه از عمر این سیستم ها می گذرد با اطمینان می توان گفت به اوج تکامل رسیده اند.

1-2- کاهش هزینه و زمان مورد نیاز جهت طراحی : یک حسن بزرگ این سیستم ها صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد چرا که نیاز به طراحی یک سیستم مدیریت محتوا نبوده و بیشتر امکانات پر کاربرد به صورت از پیش طراحی شده وجود دارند و تنها نیاز به تغییراتی مناسب با نیاز شما وجود دارد ، وب سایت هایی که جهت معرفی محصولات یا یک شرکت و حتی یک شخص طراحی می گردند امکان خاص برنامه نویسی ای نیاز ندارند و بیشتر رابط کاربری یا همان ظاهر گرافیکی خاص و حرفه ای مد نظر است.

1-3- بیشمار قالب آماده : جوملا و وردپرس بی‌نهایت قالب های آماده از پیش طراحی شده ایرانی و خارجی با گرافیک و افکت‌های مدرن دارند، قالب های آماده امکانات زیادی به شما میدن و مهم ترین موضوع هزینه طراحی و مدت زمان لازم برای انجام وب سایت شما رو خیلی کاهش میدن .

1-4- امکان طراحی قالب اختصاصی : ظاهر گرافیکی وب سایت ها بر روی سیستم مدیریت محتوای جوملا یا وردپرس به صورت کاملاً اختصاصی می تواند طبق خواسته ها، سلایق و استاندارهای برند شما طراحی و برنامه نویسی گردد همچنین قابلیت توسعه و ویرایش بدون چهارچوبه وجود دارد.

1-4- امکانات سئو و بهینه سازی داینامیک : سئو یک وب سایتی که بر روی CMS های آماده طراحی شده زیاد سخت نیست چرا که نیاز به علم برنامه نویسی ندارد و شما با داشتن اطلاعاتی راجع به سئو می توانید وب سایت خود را تا حد معقولی بهینه کنید امکاناتی که این سیستم ها جهت بهینه سازی می دهند عبارت اند از : امکان تعریف کلید واژه برای هر کدام از صفحات وب سایت ، امکان .html شدن پسوند صفحات چرا که گوگل تنها این صفحات را ایندکس می کند ، امکان تعریف alt و Description برای تصاویر و لینک ها و ... که اگر کد نویسی وب سایت شما مطابق سایر اصول سئو باشد با افزایش آمار بازدید شما یک وب سایت قابل رقابت در سئو خواهید داشت.

1-5- محیط مدیریت کاربر پسند : یکی از مشکلات اساسی سیستم های بزرگ مدیریت محتوای وب سایت با امکانات بیشمار داینامیکی این است که محیط کاربری پیچیده ای به دلیل امکانات زیاد دارند اما سیستم مدیریت محتوای جوملا محیطی ساده و در دسترس با امکاناتی بیشمار دارد که البته کار با این سیستم در پایان پروژه و در زمان تحویل طی جلسه ای به شما آموزش داده می شود که البته هر چقدر نا آشنا باشید این اطمینان را می دهیم که می توانید به سادگی کار با سیستم مدیریت محتوای وب سایتتان را یاد بگیرید چرا که بسیار ساده است.

 

2- طراحی وب سایت یا وب اپلیکیشن با سیستم مدیریت اختصاصی

همیشه تمام وب سایت ها را نمی توان با هزینه معقول بر روی سیستم های مدیریت محتوا رایگان طراحی کرد و اگر نیاز به برنامه نویسی خاصی جهت امکان خاصی باشد نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی می باشد ، وب سایت های فروشگاهی با امکانات توسعه یافته، پروفایل های کاربری پیشرفته نیز بهتر است اختصاصی برنامه نویسی گردند. برخی از کارفرمایان هم ترجیح می دهند که بر روی یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی وب سایتشان از ابتدا تنها برای آنان برنامه نویسی و اجرا گردد که علت این امر ممکن است حجم پروژه ای که در ذهن دارند و یا آینده ای که وب سایت خواهد داشت و یا دلایل شخصی باشد ، همچنین از نظر امکنیت نیز بهتر است که وب سایت فروشگاهی یا وب اپلیکیشن شما اختصاصی و حرفه‌ای برنامه نویسی گردد.

لازم به ذکر است که زبان برنامه نویسی بر خلاف تصور بیشتر کارفرمایان هیچ ربطی به ظاهر گرافیکی ندارد ، وب سایت شما به هر زبانی برنامه نویسی گردد پوسته گرافیکی و رابط کاربری وب سایت شما به زبان های CSS , CSS3 , HTML , HTM5 , JQuary , Bootstrap طراحی و برنامه نویسی میشود ، زبان برنامه نویسی هسته سیستمی وب سایت شما را تشکیل می دهد که مهم ترین نیاز آن امنیت و عمومی بودن ( رواج آن زبان در بین برنامه نویسان و طراحان وب سایت برای عدم محدودیت همکاری با شرکت های دیگر ) است.

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)