آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

انتخاب مناسب ترین کلیدواژه ها برای سئو وب سایت

تاریخ ایجاد : 16 آذر,1400
Blog Images

اولین قدم یک وب مستر برای سئو تهیه چک لیست کلیدواژههای مهم و هدف برای اقدام به سئو سازی است. کلیدواژه ها ارتباط مستقیم با انتخاب عناوین محتوای جدید، چگالی کلیدواژه ها و به طور کلی مسیر و هدف سئو محتوای سایت دارند و به نوعی مهم ترین انتخاب برای سئو سایت است.

ما برای انتخاب کلیدواژه های مناسب پروژه های سئو از ابزارهایی مثل سرچ کنسول و گوگل کیورد پلنر استفاده می کنیم، سپس کلیدواژه ها را بر اساس کلیدواژه‌های اطلاعاتی، کلیدواژه‌های محصول محور و کلیدواژه نیاز محور دسته‌بندی می کنیم سپس اولویت را اول به کلیدواژه های نیاز محور، دوم محصول محور و نهایتاً اطلاعاتی قرار می‌دهیم. معمولاً سئو کلیدواژه اطلاعات محورها خیلی دشوار نیست و با نوشتن یک مقاله خوب به راحتی میشه رتبه خوبی رو در نتایج جستجوها به دست آورد و کمک زیادی به آمار بازدید سایت می‌کنه اما اصولاً بازدهی مالی ندارن برای همین تمرکز چندانی روی این کلیدواژه نخواهیم داشت اما کلیدواژه های محصول محور و نیاز محور هدف اصلی ما هستن که در ادامه توضیحات مفصلی خواهیم داد.

اول یه توضیح عامیانه و واضح بدم براتون، الان دیگه توی هیچ صنفی شما اولین نفر نیستید که به فکر سئو کردن سایت افتاده و این امر کاملاً رقابتی شده و رقابت سر بهتر بودن و اصولی تر سئو شدن هستش.

فرض کنید کار شما فروش و نصب دوربین مداربسته یا سیستم های تاسیسات ساختمانی هستش، اگر برای شروع کلیدواژه سئو شما "دوربین مداربسته" یا "تاسیسات ساختمان" باشد شک نکنید پروژه سئو شما شکست میخورد چون مدت زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن باید وب مستر روی پروژه شما کار کند و قطعاً شما به عنوان کارفرما این زمان برایتان پذیرفته نیست.

حالا شیوه درستش رو برای شما شرح میدم و با منطق خودتان تصمیم بگیرید. شما کلیدواژه های نیاز محور و محصول محور رو برای شروع انتخاب و از آسان به سمت دشوار اولویت بندی می کنید و از وب مستر می خواهید مدت زمان هایی رو مشخص کند برای نتیجه گیری و ادامه پروژه به سمت کلیدواژه های سخت تر. حالا چه اتفاقی داره میافته؟ وب سایت شما به مرور برای گوگل داره ارزشمند میشه به واسطه محتوای خوب و کلیدواژه های راحت تر و البته مفید بازدید سایت و محبوبیتش برای کاربرها از نظر گوگل داره بیشتر میشه و شما راهی مسیری شدید که نهایتش سئو ارزشمند با لینک سازی درست و مشخص نهایتاً به نتایج اولیه سرچ های گوگل حتی با دشوار ترین کلیدواژه ها دست چیدا کردید.

چک لیست نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

برای انتخاب کلیدواژه مناسب باید به این نکته توجه کنید که انتخاب کلیدواژه مهم‌ترین انتخابی است که برای سئو سایت انجام میدهید و توصیه ما برای وب سایتی که تا به حال هیچ اقدامی برای بهبود سئو نداشته اولویت بندی کلیدواژه‌ها به شکل یک قیف از کلیدواژه های نیاز محور راحت به سمت کلیدواژه های سخت تر و رقابتی تر هستش.
برای انتخاب و لیست کردن کلیدواژه ها راه های زیادی هستش اما ما دنبال بهترین راه و درست ترین انتخاب هستیم، برای این کار همان طور که قبل تر هم آوردیم کلیدواژه هارو به سه دسته تقسیم می کنیم که در ذیل هر کدام را شرح می دهیم:

کلمه کلیدی اطلاعاتی : مورد استفاده برای جستجو و جمع آوری اطلاعات در مورد چیزی (مثلا همین مقاله سئو که شما برای یادگیری سرچ کرده اید) این کلمات برای سئو نامناسب نیست اما کلمات اصلی ما برای سئو نیستن و تنها اهمیتشون لینک سازی داخلی و افزایش ترافیک سایت هستش.

کلمه کلیدی محصول محور: اکثرا افراد برای تحقیق در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند استفاده می کنند ( این یعنی احتمال خرید زیاد است اما هنوز تصمیم قطعی برای خرید ندارند) مثل دوربین عکاسی کنون 5D

کلمه کلیدی نیاز محور: این کلمات کلیدی بر اساس نیازکاربران جستجو شده و تقریبا فقط برای خرید جستجو می شوند (این کلمات کلمات کلیدی پتانسیل بالایی برای خرید دارند) مثل  خرید دوربین عکاسی کنون 5D یا قیمت دوربین عکاسی کنون 5D.

خوب قاعدتاً کلمه کلیدی نیاز محور برای سایت شما مفیدتره، البته این یک دسته بندی کلی هستش و در ادامه تصمیم داریم دقیق تر بررسی کنیم و انتخاب کنیم.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی مشتری ساز برای سئو

حتما در نظر داشته باشید که چه کلماتی برای شما پولساز تر است یا بیشتر مشتری سازی می کند، به عنوان مثال کلماتی مانند قیمت ، خرید ، فروش و سایر کلمات مشابه، فروش را برای شما همراه خواهند داشت. در واقع لیست کلمات کلیدی ای را بنویسید که باعث پول دادن به شما، خرید از شما یا دریافت خدمات از شما می شود.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی نقات قوت وب سایت برای شروع

گوگل سرچ کنسول کلیدواژه‌هایی که وب سایت شما در نتایج سرچ ها نمایش داده شده را برای شما گزارش می کند که البته تعداد نمایش و کلیک هم مشخص است. برای شروع بهتر است کلیدواژه‌های مفید اما با CTR یا نرخ کلیک پایین و البته مفید یا نیاز محور و محصول محور بودن را انتخاب کنید و سئو سایت برای این عبارت هارا تقویت کنید این دوتا علت داره:

1- سایت شما زودتر به نتایج اولیه میرسه و کار برای سایر کلیدواژه‌ها راحت تر میشه.

2- عبارتی که کاربران بیشتر سرچ می کنن و میتونه برای شما جزو نیاز محورها باشه مشخص میشه.

 

تولید عبارت‌های طولانی تر از کلمات کلیدی مهم و نیاز محور

در فاز تحقیق برای کلمات کلیدی ، سعی کنید که از کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail Keywords استفاده نمایید. کلمات کلیدی طولانی تر هدف مند تر بوده و مشتریان با کیفیت تری برای شما به ارمغان خواهند آورد. از طرف دیگر انجام سئو بر روی کلمات کلیدی طولانی تر، راحت تر است. عموما کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail Keywords به سه بخش سر، بدنه و دم، تقسیم می شوند. این کلمات عموما بیشتر از ۳ یا ۴ کلمه هستند.

نکته مهم در مورد کلمات کلیدی طولانی این می باشد که دارای نرخ تبدیل بسیار بالا می باشند. عموما بخش سر، شامل کلمات کلیدی پایه ما برای سئو هستند که عموما به صورت تک کلمه ای می باشند. در واقع برای گرفتن بالاترین نرخ تبدیل، بیشترین تمرکز ما باید بر روی دو بخش دیگر یعنی بدنه و دم باشد.

در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی، پتانسیل بسیار بالایی در رتبه گرفتن سایت شما در گوگل خواهند داشت. می توان اذعان داشت که برای راحت تر و بهتر رتبه گرفتن در گوگل، بهتر است بر روی کلمات کلیدی تخصصی تر و در واقع طولانی تر کار کنید.

 

نهایتاً لیست کردن و اولویت بندی کلمات کلیدی مهم

نهایتاً بعد از تهیه لیست با توجه به نکاتی که عرض کردیم باید شروع به اولویت بندی و شروع پروژه سئو وب سایتتان کنید.

وقتی اسم اولویت بندی میاد وسط و یه لیست بلند بالا از کلمات کلیدی این به این معنا هستش که سئو سازی سایت هیچ وقت پایان نداره و همیشه بروزرسانی و توسعه در کار است اما نگران نباشید قطعاً بازدهی سئو برای شما به قدری خواهد بود که هزینه کردن براش برای کارفرما جذاب تر هم خواهد شد.

 

 

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)