آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

تگ کانونیکال Canonical و اهمیت آن در سئو

تاریخ ایجاد : 12 اردیبهشت,1403
Blog Images

هر زمان که تعداد صفحات داخلی با محتوای یکسان داشته باشید برای مشخص کردن صفحه ای که قصد دارید ایندکس شود می توانید از تگ کنونیکال استفاده کنید. کنونیکال همانند یک سرنخ در انتخاب ربات های خزنده برای خواندن مطالب تاثیر گذار خواهد بود. البته باید بدانید که استفاده همزمان از تگ کانونیکال و نو ایندکس بسیار اشتباه است. در ادامه بیشتر درباره نحوه استفاده از تگ کانونیکال و تاثیرات آن در رتبه سایت صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کانونیکال Canonical چیست؟

کنونیکال در واقع یک تگ html  است که  محتواهای تکراری را شناخته و از افت رتبه صفحات جلوگیری می کند. نحوه عملکرد این تگ به گونه ای است که ربات های جستجو گوگل را به سمت خواندن محتوا اصلی سایت هدایت می کند. از دلایل استفاده از تگ کانونیکال می توان به جلوگیری از دریافت امتیاز منفی از سمت گوگل به رنکینگ سایت اشاره کرد. در واقع تگ کنونیکال url  محتوا اصلی را از بین محتواهای تکراری مجزا کرده و نشان می دهد کدام محتوا اصلی می باشد. تگ کنونیکال در ایندکس شدن محتوا ها تاثیر بسیاری دارد و کار را برای شما آسان خواهد کرد.

معایب استفاده از محتوا تکراری

ربات های خزنده وظیفه دارند محتوا های کاربردی و جدید را به کاربران نشان دهند. زمانی که ربات های در حال پیدا کردن مطلب های سئو محور هستند اگر با محتوا های یکسان رو به رو شوند آن ها را نادیده می گیرند. بنابراین اگر چند محتوا یونیک در سایت شما وجود داشته باشد به علت یکسان بودن مطالب صفحات مورد نظر شما ایندکس نخواهند شد. یکی از نکات مهم درباره تکراری بودن محتوا این مسئله است که خطر افت رتبه سایت همواره سایت هایی را که محتواهای تکراری استفاده می کنند را تهدید می کند. اگر قصد دارید سایت شما در رتبه خوبی قرار بگیرد و به افراد بسیاری نمایش داده شود اولین قدم استفاده از محتوا های یونیک و غیر تکراری نیز می باشد. بنابراین اگر چند صفحه با محتوا تکراری دارید لازم است که از تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه و محتوا اصلی استفاده کنید. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های این تگ صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کنونیکال چیست؟

گاهی با یک بررس ساده متوجه خواهید شد که سایت شما صفحاتی با محتوای یکسان دارد. از آنجایی که با قوانین سئو و نحوه عملکرد ربات های خزنده آشنا هستید بدون شک به دنبال راهکاری برای جلوگیری از نادیده گرفتن صفحات این مدلی سایت خود خواهید بود. یکی از این روش های استفاده از تگ کنونیکال نیز می باشد. تگ canonical بخشی از یک تکه کد html  است. برای استفاده از تگ کنونیکال باید ابتدا بدانید که صفحه ای که قصد دارید آن را به عنوان صفحه اصلی به ربات ها معرفی کنید کدام است. سپس نیاز است که از تگ کنونیکال برای سایر صفحات تکراری استفاده شود. این فرایند به شما کمک می کند که صفحه مورد نظر خود را به گوگل برای ایندکس شدن معرفی کنید.  

<link rel=“canonicalhref=“https://example.com/sample-page/” />

دلایل بوجود آمدن صفحات تکراری

  • در صورت ویرایش url صفحات لازم است از این تگ استفاده شود.
  • زمانی که چند صفحه با محتوا یکسان در بخش وبلاگ خود داشته باشید.
  • اگر آدرس سایت شما با پروتکل های مختلف مانند : http , https قابل مشاهده است نیاز به این تگ دارید.
  • سایت های فروشگاهی که برای کاربران خود گزینه فیلتر محصولات را قرار داده اند باید مراقب صفحات تکراری باشند.
  • اگر آدرس صفحه اصلی با عبارت های مختلفی قابلیت جستجو دارد لازم است که از تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه اصلی استفاده کنید.
  • زمانی که قصد استفاده از رپورتاژ آگهی را دارید باید به این نکته توجه کنید که موضوع متن رپورتاژ نباید در صفحات داخلی سایت شما باشد چرا که در این صورت دو محتوا یکسان شناخته شده و نتیجه ای نخواهید گرفت.

چه زمان باید از تگ کنونیکال استفاده کنید؟

گاهی ممکن است روی سایت شما محتوا تکراری وجود نداشته باشد اما url هایی با محتوای یکسان داشته باشید. بنابراین ثبت یک محصول در دو صفحه نشان دهنده تکراری بودن محتوا سایت شما می باشد. برای حل این مسئله لازم است که از تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه اصلی استفاده کنید.

 افزونه های وردپرس برای درج تگ کنونیکال

 برای استفاده از تگ canonical در وردپرس به افزونه های سئو مانند yoast seo , rank math نیاز خواهید داشت. در این بخش نحوه استفاده از این دو افزونه برای قرار دادن تگ canonical مورد بررسی  قرار خواهیم داد.  اگر از rank math استفاده می کنید برای تنظیم تگ نیاز است که ابتدا وارد بخش نوشته های سایت شوید. سپس نوشته ای که قصد دارید برای آن تگ را قرار دهید انتخاب کنید و بر روی ویرایش آن کلیک کنید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده تا گزینه advance  را مشاهده کنید. سپس تب پیشرفته را باز کنید  و در قسمت url آدرس صفحه اصلی خود را وارد کنید. سپس برای ثبت تغییرات بر روی دکمه بروز رسانی کلیک کنید.

تگ کانونیکال Canonical

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)